Top actrices Anne Wil Blankers, Henriëtte Tol en Renée Fokker staan komend seizoen samen op de bühne!

Amsterdam, 20-7-2023. Dé grande dame van het Nederlands toneel, Anne Wil Blankers speelt in het nieuwe theaterseizoen samen met Henriëtte Tol en Renée Fokker in een nieuw toneelstuk, geschreven door Marijke Schermer. Deze tragikomedie genaamd Fokker Blankers Tol is geïnspireerd door de drie formidabele actrices zelf en gaat over drie zussen die elkaar treffen op een moment dat voor iedereen een kruispunt blijkt te zijn. Onder de sterke regie van Guy Clemens belooft het stuk diepe ontroering met fysieke, hilarische en beeldende scènes. Fokker Blankers Tol gaat in première op 5 november 2023 in Schouwburg Amstelveen en speelt t/m 30 maart 2024 door heel Nederland. De kaartverkoop is inmiddels gestart.

Fokker Blankers Tol is een toneelstuk over drie sterke vrouwen die beginnen te wankelen. Tol (bekend van o.a. Soldaat van Oranje en Bloedverwanten) is het onderwerp van een mediastorm. Fokker (bekend van o.a. Judas en Wie is de Mol) is ziek terwijl haar lichaam altijd haar anker en haar kapitaal was. Blankers (o.a. bekend van Driving Miss Daisy en Moeders en Zonen) heeft tot voor kort als een keizerin haar bedrijf geleid en is sinds de dood van hun ouders de matrone van de familie, maar raakt nu langzaam de dingen kwijt. Met z’n drieën verstoppen ze zich even voor de wereld om op adem te komen en zich te verliezen in herinneringen. Maar kennen ze elkaar echt wel zo goed als ze denken? En hoeveel tijd hebben ze nog?

Er is nog weinig repertoire waarin een vrouw in het hart van de dramatische ontwikkeling staat. Zeker stukken met drie van dat soort gelijkwaardige rollen bestaan bijna niet. Daarom schreef Marijke Schermer (o.a. bekend van De roman Liefde en Als dat het is) speciaal voor Anne Wil Blankers, Henriëtte Tol en Renée Fokker, Fokker Blankers Tol. Een uniek toneelstuk dus, met drie powervrouwen onder de frisse en scherpe regie van Guy Clemens (o.a. bekend van De Zaak Menten en Kunsthart).

Kijk voor meer informatie en de speellijst van Fokker Blankers Tol op moretheater.nl

Fokker Blankers Tol is een productie van More Theater Producties. Zij produceerden eerder o.a. Showponies 1 en 2, Snowponies, Alleen Familie, Familiespel, Rundfunk, n00b speelt n00b, ’t Schaep met de 5 Pooten, All Stars en De Marathon

Met: Anne Wil Blankers, Henriëtte Tol en Renée Fokker

Tekst: Marijke Schermer